Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: PRIETENII DE LA RADIO (continuare) Vineri, 30 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Florin Lepădatu

2 August 2022
Vizualizari: 297
Comentează add

Cel mai mare contract pentru un lot de autostradă din România a fost semnat ieri, la București.

Cel mai mare contract pentru un lot de autostradă din România a fost semnat

florin-lepadatu

FOTO: Marcela Petcu.

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Cel mai mare contract pentru un lot de autostradă din România a fost semnat ieri, la București.

Este vorba de lotul 3 al autostrăzii A1 Sibiu-Pitești de aproximativ 37 de km.

Contractul are o valoare de 5,3 miliarde de lei, proiectarea durează 12 luni, iar lucrările aproape patru ani.

O dată cu semnarea acestui contract, toate cele cinci secțiuni ale autostrăzii care traversează munții au câștigători desemnați, iar pe secțiunea 1, de la Sibiu la Boița, am putea circula deja la finalul acestui an.

Alexandru Lancuzov relatează: ” Autostrada de pe Valea Oltului, cu o lungime de 120 de kilometri și alții 10 kilometri de autostradă, cu tuneluri între Lugoj și Deva, ne mai lipsesc pentru a închide Coridorul European de la Vama Nădlac II la portul Constanța. Dacă pentru secțiunea lipsă din județul Timiș sunt șase constructori care au depus oferte, dar semnarea contractului nu poate fi garantată până la sfârșitul anului, pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitești, în toate cele cinci loturi au contracte semnate, iar două, cele de la capete, sunt și în șantier. Cel mai avansat lot al întregii autostrăzi este Sibiu-Boița, cu șanse foarte mari de deschidere până de sărbători, a anunțat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.


Sorin Grindeanu: ”Toate cele cinci secţiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești au desemnați câștigători. Una dintre ele, secțiunea 1, de la Sibiu la Boiţa, ne așteptăm ca la finalul acestui an să poată fi dată în circulație. ”

Constructorul lotului 3 lucrează și pe tronsonul de câmpie de 30 de kilometri, între Pitești și Curtea de Argeș, un segment mult mai ușor, dar întârziat.


Dragoș Burlan, reprezentantul antreprenorului: ”Pe cei 32 de kilometri sunt circa 146 de podeţe, ceea ce face ca terasamentul să fi divizat din 30, în 50, în 100 m. Nu am lucrat foarte mult la terasamente, terasamentele au început de circa cinci săptămâni.”

Calendarul oficial, adică cel al contractelor semnate, ne spune că în șase ani autostrada Sibiu-Pitești ar trebui să fie gata, doar că experiența de până acum ne-a arătat că în șase ani la noi de abia se construiește la câmpie, darămite prin munți.”


Etichete autostrada

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live