Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: SUCCESELE MUZICII ROMÂNEŞTI Sâmbătă, 28 Mai

Cele mai citite

Articole recente

EuranetPlus

Autor

Laurenţiu Văduva

22 Decembrie 2015
Vizualizari: 508
Comentează add

Avioanele vor fi dotate cu noi sisteme de înregistrare a caracteristicilor de zbor, identificare şi localizare.

CE, noi reguli pentru siguranţa transporturilor aeriene CE, noi reguli pentru siguranţa transporturilor aeriene - Conține audio

laurentiu-vaduva

Comisia Europeană a adoptat noi reguli pentru siguranţa transporturilor aeriene.

Avioanele vor fi dotate cu noi sisteme de înregistrare a caracteristicilor de zbor, identificare şi localizare.
 
Ne aducem încă aminte de tragedia avionului Air France din iunie 2009 şi mai ales de cea  a avionului liniilor aeriene malaeziene din martie 2014, când echipele de cercetare şi salvare au întâmpinat mari dificultăţi în identificarea cauzelor şi mai ales a epavelor prăbuşite în oceanele Atlantic şi Indian.

Comisarul European pentru Transporturi, Violeta Bulc, remarca faptul că pentru marele public este de neînţeles de ce în ziua de astăzi un avion nu poate fi urmărit oriunde s-ar afla.

Audio: Europa la zi. Euranet Plus.

Evitarea acestor situaţii pe viitor a stat la baza noilor regulamente adoptate acum de Comisia Europeană.
 
Porivit noilor reguli, liniile aeriene care folosesc aeronave de mare capacitate vor trebui să implementeze sisteme de urmărire a zborurilor care să poată face detectabilă în orice moment poziţia avionului pe glob.

Producătorii marilor avioane vor trebui să le echipeze cu aparatură performantă care să permită localizarea cu precizie a ultimelor coordonate de zbor în cazul în care avionul a fost grav avariat - inclusiv echipamente de localizare subacvatică. Se va evita astfel, în caz de accident,  "dispariţia" avionului după întreruperea bruscă a comunicaţiilor şi a contactului radar. 

Nu în ultimul rând, tehnologia folosită acum la înregistrarea caracteristicilor de zbor - aşa-numitele "cutii negre" - va fi îmbunătăţită, astfel încât durata înregistrărilor din cabina piloţilor să fie de 25 de ore şi nu de două cât este în prezent. Va fi îmbunătăţit şi nivelul de protecţie al acestor înregistrări. Iar recorderele de zbor vor fi echipate cu aparate de localizare care vor putea emite semnale pentru mai mult timp, astfel încât la nevoie să poată fi găsite rapid şi precis.

Noile reguli se vor baza pe mai multe opţiuni tehnice, fie deja existente fie în curs de implementare, cum ar fi sistemul european de căutare şi salvare Galileo.

Implementarea acestor noi regulamente de urmărire şi localizare a aeronavelor se va face gradual.

Noile reguli vor viza transportatorii europeni care folosesc avioane de pasageri mai grele de 27 de tone şi care transportă mai mult de 19 persoane, precum şi avioanele de transport de mărfuri cu greutatea mai mare de 45 de tone şi jumătate.
 
Informaţiile şi materialele tehnice privind implementarea vor fi publicate de Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (EASA).

Se va ţine, de asemenea, seama de evoluţiile anunţate de Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile, pentru a se evita orice redundanţă.


Etichete Euranet PlusUniunea EuropeanaComisia Europeananoi reguli pentru siguranţa transporturilor aerienevioleta bulclinii aerienenoi sisteme de înregistrare a caracteristicilor de zboridentificarelocalizare

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live