Ascultă Radio România Actualitaţi Live

CE, consultare publică privind competențele-cheie

Comisia Europeană a lansat o consultare publică privind revizuirea competențelor-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții.

CE, consultare publică privind competențele-cheie

Articol de Gabriela Tătărău, 24 Februarie 2017, 06:12

Comisia Europeană a lansat o consultare publică privind revizuirea competențelor-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții.

Organizaţiile şi persoanele interesate îşi pot trimite opiniile până la data de 19 mai.

AUDIO: Europa la zi. EuranetPlus.

Comisia Europeană colaborează cu statele membre pentru a consolida „competențe-cheie”, adică acele cunoștințe, aptitudini și comportamente care îi vor ajuta pe cursanți să se dezvolte pe plan personal și, mai târziu, să își găsească un loc de muncă și să participe la viața societății.

Printre aceste competențe-cheie se numără competențele „clasice” (cum sunt comunicarea în limba maternă sau cunoașterea de limbi străine), competențele informatice și de citire și cunoștințele de matematică și științe de bază, precum și competențele „orizontale”, cum ar fi capacitatea de a învăța, responsabilitatea socială și civică, spiritul întreprinzător și capacitatea de inițiativă, cunoștințele de cultură și creativitatea).

Scopul consultării publice lansate acum de Comisie este actualizarea recomandărilor stabilite în anul 2006 privind competențele cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții. Consultarea se va desfășura până la 19 martie și urmăreşte să determine competențele (cunoștințe, deprinderi și atitudini) de care tinerii au nevoie pentru a reuși în viață.

Comisia își propune să dezvolte o înțelegere comună a competențelor-cheie necesare astăzi şi să stimuleze oportunități pentru dezvoltarea continuă a tinerilor prin educație și formare profesională. Revizuirea va explora, de asemenea, modul în care pot fi sprijinite evaluarea abilităților și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.

Comisarul pentru Educație, Cultură, Tineret și Sport, Tibor Navracsics, a precizat că tinerii au nevoie, astăzi, de un set mai larg de competențe pentru a găsi locuri bune de muncă și pentru a deveni cetățeni independenți, angajați, care contribuie la bunul mers al societăţii. Educația și formarea au un rol crucial în ajutarea tinerilor să dezvolte aceste competențe, oferindu-le cel mai bun start posibil in viaţă.

Participarea la această consultare publică le oferă autorităților educaționale, factorilor de decizie politică, practicienilor și cetățenilor, posibilitatea de a defini ce competențe sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală, incluziunea socială și ocuparea forței de muncă.