Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: AGENDA GLOBALĂ (R) Vineri, 22 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

14 Octombrie 2021
Vizualizari: 483
Comentează add

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Asociația Română a Băncilor (ARB) lansează campania #SiguranțaOnline.

Campanie de informare despre cum să ne protejăm de fraudele online

-

   

 

Directoratul Național de Securitate Cibernetică, Poliția Română și  Asociația Română a Băncilor lansează #SiguranțaOnline, o campanie de  informare despre cum să ne protejăm de fraudele online 

București, 14 Octombrie 2021  

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Asociația Română a  Băncilor (ARB) lansează campania #SiguranțaOnline pentru informarea cetățenilor în vederea  protejării împotriva fraudelor online prin accesarea platformei sigurantaonline.ro

Campania de educație digitală a cetățenilor este menită să ofere cele mai bune practici de  securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca românii  să devină victimele atacurilor cibernetice. România se clasează în topul țărilor europene cu  cele mai bune și rapide conexiuni de internet potrivit rapoartelor privind Indicele Economiei și  Societății Digitale (DESI), dar cu un nivel scăzut al educației digitale. Astfel, 49% dintre  locuințele din România sunt abonate la servicii de bandă largă de foarte mare viteză, România  situându-se astfel pe locul 5 în UE. Cu toate acestea, mai puțin de o treime dintre cetățeni au  competențe digitale cel puțin elementare. Potrivit statisticilor DNSC, 90% din atacurile  cibernetice sunt îndreptate asupra utilizatorului obișnuit. Factorul predominant ce facilitează  aceste atacuri este eroarea umană, lipsa informației sau a pregătirii adecvate. 

Campania #SiguranțaOnline a debutat în luna Europeană a Securității Cibernetice cu un  experiment online. Prin intermediul campaniei, au fost postate mai multe bannere de test cu  mesaje de tip phishing pe diferite site-uri pentru a testa ușurința cu care oamenii dau click pe  un banner în momentul în care li se propune un câștig sigur. Astfel, în 6 zile de campaniepeste 6700 de persoane au dat click pe un banner care le promitea un câștig sigur (55%),  câștigarea unor aparate de folosință îndelungată (38%), investiții sigure (5%) sau o vacanță de  vis (2%). Majoritatea celor care au dat click sunt bărbați (60%) cu vârsta între 35-54 ani.

După accesarea banner-ului de test, cetățenii au fost redirecționați către sigurantaonline.ro unde au  fost invitați să completeze un quiz prin care să aprofundeze mai multe sfaturi despre cum să  se protejeze online. 

 

Începând de azi, acest quiz online poate fi completat de către toți cei care vor să își măsoare  nivelul de educație cybersecurity. Datele introduse de utilizatori nu trebuie sa fie reale, iar  site-ul nu colectează date cu caracter personal. Quiz-ul a fost dezvoltat special pentru  campania #sigurantaonline și oferă utilizatorilor atât posibilitatea să își testeze rezistența la  fraudele online cât și să afle informații utile navigării în siguranță pe Internet. Pe parcursul  quiz-ului, participanții se confruntă cu mostre de atacuri tip phishing și smishing inspirate din  diferite incidente întâlnite în online. Pentru fiecare întrebare utilizatorul primește indicii clare  despre cum să recunoască o tentativă de fraudă, cum să evite să devină victimă a infractorilor  cibernetici și cum trebuie să procedeze dacă a fost fraudat online.



Etichete campanie de informarefraude onlineDirectoratul Național de Securitate Cibernetică(PH)

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live