Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: MARI CONCERTE (Continuare) Luni, 10 August

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Mădălin Iacob, Braşov

7 Aprilie 2011
Vizualizari: 6947
Comentează add

Bisericile Ortodoxă şi Catolică recomandă cuplurilor care au probleme de infertilitate să apeleze la soluţia adopţiei, care nu prezintă, în opinia celor două Biserici, niciun risc etic.

Biserica se opune fertilizării in vitro

madalin-iacob-brasov

Ministerul Sănătăţii va demara  de la 1 iunie 2011 un program de fertilizare in vitro (FIV) şi embriotransfer de care vor beneficia în mod gratuit aproximativ 800 de cupluri.

Pentru multe cupluri afectate de fertilitate, FIV este ultima şansă de a avea copii.

Metoda este, însă, contestată atât de Biserica Ortodoxă, cât şi de cea Catolică. Motivul principal al opoziţiei este legat de  statutul embrionului uman. Bisericile nu sunt de acord cu distrugerea embrionilor rezultaţi în plus prin metoda FIV, sau cu avortarea lor provocată.

Ascultă argumentele Bisericii împotriva FIV în emisiunea Actualitatea credinţei din 4 aprilie 2011:


Preotul ortodox Vasile Răducă, profesor de Morală şi Bioetică la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Bucureşti, afirmă că prin metoda FIV mai întâi se periclitează sănătatea femeii, care este supusă unui tratament hormonal intens.

Apoi, din punctul de vedere al moralei creştine, viaţa umana apare în momentul în care cele două celule (spermatozoidul şi ovulul) se unesc. În cazul FIV, această unire are loc în afara corpului uman şi rezultă mai mulţi embrioni. Dintre aceştia doar câţiva sunt implantaţi în uter.  "Prin urmare, spune părintele Răducă, selecţia embrionară presupune eliminarea voită a embrionilor, cu alte cuvinte uciderea unor viitori prunci."

În practica medicală de până acum, embrionii rămaşi în urma procedurii FIV, sunt criogenaţi, distruşi sau folosiţi pentru unele experienţe medicale.

Preotul catolic Emil Moraru de la Institutul de teologie catolică din Bucureşti afirmă că, din perspectiva moralei creştine, "copilul are dreptul să se nască într-o familie, prin actul conjugal al soţilor, şi nu în laborator."

Biserica acceptă noile tehnici medicale de tratare a infertilităţii, însă acestea "trebuie evaluate sub aspect moral.Nu tot ce este permis din punct de vedere tehnic, este justificabil şi etic", spune părintele Moraru.

Soluţia pe care Bisericile Ortodoxă şi Catolică o recomadă familiilor care au probleme de infertilitate şi care îşi doresc copii, este adopţia.


Etichete infertilitateavortembrionFIVmorala

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live