Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: M3 - MUZICA DE LA 3 Vineri, 22 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Alex Lancuzov

16 Iulie 2021
Vizualizari: 1625
Comentează add

Astăzi, în condiţii de ceaţă densă, când peste 50 de autoturisme s-au ciocnit în lanţ, pe panourile funcţionale nu a apărut nicio informare cu privire la acest fenomen meteo.

Accident în lanț pe A2: Panourile de informare, fără avertizare de ceață

alex-lancuzov

Arhivă foto. Agerpres.

Pe Autostrada Soarelui, A2, funcţionează doar jumătate din cele 10 panouri electronice, prin intermediul cărora şoferii ar putea fi avertizaţi cu privire la condiţiile meteo sau de trafic.

Mai mult, azi dimineaţă, în condiţii de ceaţă densă, când peste 50 de autoturisme s-au ciocnit în lanţ, pe panourile funcţionale nu a apărut nicio informare cu privire la acest fenomen meteo - a aflat reporterul Radio România Actualităţi, Alex Lancuzov.

Accidentele în lanţ de la Medgidia, pe Autostrada Soarelui s-au produs în condiţii de ceaţă deasă cu vizibilitate redusă, dar cauza principală o reprezintă viteza prea mare şi neatenţia şoferilor grăbiţi să ajungă mai repede pe litoral.

În condiţii de ceaţă deasă, şoferii au mers tare şi nu au păstrat o distanţă de siguranţă mai mare pentru maşini, pentru a avea suficient spaţiu de frânare.

Pe de altă parte, informarea rapidă a şoferilor prin panourile electronice de pe autostradă nu s-a făcut corespunzător, ca în alte state, unde se intervine preventiv şi cu măsuri eficiente, pentru devierea circulaţiei; de exemplu, din cele zece panouri electronice de informare de pe Autostrada Soarelui Bucureşti - Constanţa, doar cinci sunt funcţionale - potrivit unui răspuns al Companiei de Drumuri, pentru Radio România Actualităţi.

Panourile sunt ale Companiei de Drumuri, dar mesajele de informare se transmit în colaborare cu Poliţia Rutieră.

Pe panourile funcţionale nu s-au transmis mesaje despre condiţiile de ceaţă cu vizibilitate redusă, cu atât mai mult că fenomenul este rar în sezonul estival şi conducătorii auto pot fi suprinşi, iar prima informare despre accident s-a făcut la o oră şi jumătate, când circulaţia era deja blocată.

Cu o informare promptă pe aceste panouri mulţi şoferi ar fi putut să iasă de pe autostradă la Drajna sau la Cernavodă, pentru a merge pe rute ocolitoare şi nu ar fi stat blocaţi zeci de minute în coloane de 10 km, de la Medgidia.

În plus, şi echipajele de la pompieri şi ambulanţă pot ajunge mai repede la un accident, dacă şoferii sunt informaţi din timp şi ies de pe autostradă sau crează un culoar de trecere pentru maşinile de intervenţie.


Realizator: După tamponarea în lanţ de azi dimineaţă, de pe Autostrada  A2, în dreptul localităţii Medgidia, 57 de persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale, dintre care 16 au fost transportate la spital, dintre aceştia sunt şapte sunt copii cu vârste cuprinse între 10 şi 17 ani - arată cel mai recent bilanţ publicat de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea.

Document: Răspunsul CNAIR la solicitarea RRA.

(RS)


Etichete exclusiv radioautostradătraficceata deasaautostrada soareluiaccident in lantmedgidiacnairpanouri electroniceavertizare(RS)

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live